Sushi

Sushi är en ridskoleponny som anlände till ridskolan för ett litet tag sen. Jag rider igång henne åt ridskole så att hon så snabbt som möjligt ska kunna gå med på lektioner. Sushi är en mycket speciell men väldigt fin ponny.  Hon är ca 115 cm hög och bara 4 år gammal men otroligt mogen för sin ålder.
Jag skrev ju att hon var mogen för sin ålder vilket verkligen stämmer, hon har ockå utecklats otroligt fort sen jag började rida henne! Man kan rida barbacka i alla gångarter utan problem, jag ha ridit ut i kolsvart mörker med henne utan problem och hon är väldigt "stadig" i ridningen. Inte så vinlig och valpig som många unghästar kan vara. Det var hon dock i början (för ca 4 veckor sedan) men det förbättrades otroligt fort! Hon har också lärt sig galoppfattningar och flytta för skänklen otroligt fort och hon gör det bra också!!
 
Hon är somsagt mycket speciell. Väldigt gosig och har ett ganska konstigt utseende, hon har världens största panna och ögon men världens minsta öron. Hon har dessutom en vääldigt platt rygg fastb hon är tjock. Dessutom vrider hon bakbenen när hon går på ett väldigt konstigt sätt.
Hon är ganska rädd för hastiga rörelser och blir då lite sur, är man dock lite lugnare när man kommer till henne är det inga problem.
 
Jag har aldrig hoppat henne, dock ridit över bommar vilket hon gjorde utan problem! Rida ut är inga problem, känns som hennes "territorium" eller hur man ska beskriva henne, hon känns hemma när man rider ut och är alltid superlugn, inte tittig eller rädd och busar aldrig. Världens snällaste fyraåring om jag får säga det själv!
Lite bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0